Super tips voor het invriezen van je groene smoothie!

Super tips voor het invriezen van je groene smoothie!

Het gebeurt regelmatig; je hebt zin in een heerlijke groene smoothie. Dus zoek je een lekker recept uit, koopt de ingrediënten en volgt de instructie keurig op. Vervolgens zit je met een volle blender en hoe lekker ook, er blijft nog een behoorlijke hoeveelheid over.
Natuurlijk kan je het restant van die lekkere smoothie in de koelkast bewaren, maar wat je ook kan doen is het invriezen. Het makkelijkst is het om je smoothie in een ijsblokjeshouder te gieten. Zo kan je makkelijk zelf de hoeveelheid bepalen die je straks wilt ontdooien en nuttigen. Al is ontdooien niet eens noodzakelijk, want een goede blender maakt in no time jouw smoothieblokjes weer vloeibaar. Zo heb je een ijskoud, super gezond drankje in een handomdraai.
Je kan ook leuke vormen kiezen waarin je je groene smoothie invriest en zelfs cupcakebakjes zijn er prima geschikt voor.

Er is ook een andere reden om te kiezen voor invriezen. Zo kun je bijvoorbeeld ingredienten die in een bepaalde tijd van het jaar goedkoop zijn, prima bewaren voor de tijd dat ze moeilijk te vinden zijn (en dus duur). Zo krijgen wij wel eens de vraag hoe je spinazie het langst kunt bewaren. De zakken zijn vaak groot en spinazie bederft snel. Invriezen is dus het advies.

Ga je echt voor het gemak, dan kan je er zelfs voor kiezen je ingrediënten wat ruimer in te kopen, ze te verdelen in kleine porties en in diepvriezakjes in te vriezen. Ben jij dan toe aan je dagelijkse lekkere smoothie, dan is het een kwestie van het zakje leeggooien in de blender en mixen maar!

Daar wil je vast meer van weten? Hier een recept van een heerlijke groene smoothie die je kunt invriezen in 13 porties (elk portie bevat 2 glazen).

13 diepvieszakjes inhoud ¼ liter
1 kilo spinazie
6-7 bananen
1,5 kilo ananasstukjes
1 liter verse sinaasappelsap
optioneel: peterselie

Doe als eerste een hand vol spinazie in het diepvrieszakje. Voeg een halve gepelde, rijpe banaan toe, een eetlepel sinaasappelsap en een kop ananas.Vervolgens kan je eventueel peterselie toevoegen en/of een superfood zoals chia zaad.
Zorg ervoor dat er geen lucht in de zakjes achterblijft, label ze en vries ze in.

Het bereiden is simpel; je kan de bevroren ingrediënten direct in de blender doen, aangevuld met een kopje water. Eventueel meer water toevoegen als de smoothie te dik is. Drink smakelijk!